czwartek, 20 lutego 2014

Życie w Fast Foodzie - recenzja

Twórca filmu "Super Size Me" (polecam do obejrzenia) Morgan Spurlock napisał książkę na temat świata żywności typu fast food w Stanach Zjednoczonych. Bardzo przystepna książka, która dostarczy nam wielu szokujących informacji. Co prawda zostala wydana jakiś czas temu, bo w 2005 roku, ale w takim razie wyobraźmy sobie co dzieje się teraz, gdzie poza paroma przykładami walki o przeforsowanie zdrowej żywności, fast foody mają się świetnie. 


Zachęcam do przeczytania, ale mam dla was kilka ciekawostek, na które natknęłam się czytając książkę:

  • na nadwagę cierpi 65% Amerykanów z czego 30% jest otyłych
  • hasło dzisiejszej kultury: "konsumuj, konsumuj i jeszcze więcej konsumuj"
  • 350ml gazowanego napoju to 10 łyżeczek cukru...
  • restauracje wabią nas na jedzenie w rozmiarze XXL w korzystnej cenie - taka dobra cena, a taka duża porcja? Mogę zaoszczędzić! Muszę się na to skusić!
  • amerykański Big Mac uchodzi za największego na świecie
  • duże ilości jedzenia typu fast food powodują zmęczenie, ospałość, rozbicie i obniżają zdolność kojarzenia informacji oraz nastrój
  • zwięrzęta hodowlane są karmione padliną (smacznego)
  • USDA współpracuje z Wielką Żywnością - wspomaga nadwyżki produktów rolnych, czy kupuje więcej tańszych produktów mlecznych i wysyła je do szkolnych stołówek lub zmienia zalecenia żwyeienowe
  • cukier jest dodawany do frytek, chleba, sosów, mielonek. masła orzechowego, sosu pomidorowego, krakersów...


6 komentarzy:

  1. Dzięki za informacje.Obecnie również studiuję temat fast-foodowy, jednakże w Polsce. Czytam i nie wierzę, jaka to produkcja wspaniała jest. Autorka reportażu nie pozostawia złudzeń: nic tylko jeść w maku, bo tam jest 100% mięsa w hamburgerze.Niebawem podzielę się spostrzeżeniami u siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedziałam, że powstała także książka na ten temat, jednak chętnie ją kiedyś przeczytam, bo temat na prawdę ciekawy. A tak poza tym to świetne zdjęcie nagłówkowe bloga, super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa książka. Dzięki za tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Milena czekam zatem na Twoje spostrzeżenia:)

    Dziękuję ONE DAY CLOSER ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Film widziałam, o książce słyszałam, więc czas przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mimo że oglądałam Super Size Me, nie słyszałam o książce. Chyba czas wybrać się do księgarni, bo lubię czytać o takich ciekawostkach, szczególnie, że jestem przeciwniczką Fast Foodów

    OdpowiedzUsuń