poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Superszybkie ciastka owsiane

Jeśli potrzebujecie szybkiej słodkiej przekąski to idealne będą owsiane ciasteczka. Polecam upiec je samemu, bo zawierają o wiele mniej tłuszczu niż kupne i są bardzo chrupiące. Masę ciasteczkową zrobicie w góra 10 minut :) Przepis znalazłam na stronie mojewypieki (zmniejszyłam ilość masła i cukru, ale nie wypływa to ujemnie na ich smak).


Składniki na około 40 ciastek:
150g miękkiego masła
1 szklanka cukru
1 duże jajko
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 szklanka mąki pszennej
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
2,5 szklanki płatków owsianych - użyłam górskich (moim zdaniem lepszy wybór niż błyskawiczne, ale jeśli macie te drugie też mogą być)

Przygotowanie masy ciasteczkowej:
1. Miękkie masło i cukier ucieramy mikserem. Następnie dodajemy jajko i dalej miksujemy.
2. Wsypujemy mąkę, proszek do pieczenia, sodę, szczyptę soli i dodajemy łyżeczkę ekstraktu z wanilii.
3. Na koniec dodajemy partiami płatki owsiane i miksujemy na małych obrotach.

Układanie na blaszce:
1. Blaszkę/płytę wyścielamy papierem do pieczenia.
2. Odmierzamy po czubatej łyżeczce masy i kładziemy w dużych odstępach na blaszce (każdy kleks przygniatamy, formujemy małe ciastko - moje miały ok 4-5cm średnicy. Odległość między ciastkami musi być naprawdę duża, bo ciastka bardzo rosną. Mi na blaszce zmieściło się 11 ciastek).
3. Blaszkę wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180stopni i pieczemy 15-17 minut (bez termoobiegu, górna i dolna grzałka)
4. Masy starczy na około 4 blaszki ciasteczek.
Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Szklanka cukru to moim zdaniem za dużo. Zależy co kto lubi, wiem. Niestety ani ja ani mój partner nie byliśmy w stanie zjeść tak słodkich ciastek, więc wylądowały w koszu. Sam przepis prosty, ciastka pewnie by mi smakowały gdyby nie cukier, więc następnym razem spróbuję dodać go dużo mniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim znajomym smakowało, więc to naprawdę kwestia upodobań:) W oryginale było jszcze ciut więcej cukru, więc i tak już troszkę go odjęłam. Jeśli jednak ktoś lubi mniej słodkie rzeczy to lepiej w takim razie dać 1/2 lub 3/4 szklanki:)

      Usuń
    2. Zrobiłam drugi raz, tym razem dodałam tylko trochę cukru i wyszły bardzo dobre :-) Ciekawe tylko, czy gościom będą smakować, bo jak widać każdy ma inną tolerancję na cukier. Ja już z zasady dodaję połowę mniej niż w przepisie, a czasem to i tak za dużo.

      Usuń
    3. Cieszę się, że tym razem smakowały;)

      Usuń
  2. Witaj
    Organizuję
    KONKURS KULINARNY- Słodki prezent na Dzień Matki

    Zapraszam zatem do udziału w konkursie !
    Konkurs będzie trwał do Dnia Matki czyli 26 maja!
    Wyniki zostaną ogłoszone do 31 maja

    Więcej szczegółów u mnie na blogu :)
    http://tradycyjnakuchnia.blogspot.com/2014/05/konkurs-sodki-prezent-na-dzien-matki.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nasunie mi się jakiś ciekawy przepis, to chętnie skorzystam;)

      Usuń