poniedziałek, 13 stycznia 2014

Małe odstępstwo od diety

Mam dla was przepyszny przepis. Ale zaznaczam, że do dietetycznych on nie należy, ponieważ zawiera dosyć sporą ilość masła. Co takiego przygotowałam? Crêpes Suzette! Cudowne naleśniki z pomarańczowym sosem, które rozpływają się w ustach. Do dania użyto zmodyfikowanego przepisu ciasta na naleśniki. Ciasto jest lejące, ale nie przejmujcie się tym, ponieważ o to chodzi. Naleśniki mają wyjśc bardzo cienkie. Przepis pochodzi ze strony kwestia smaku.




























Przepis na ciasto:
230 g mąki pszennej
4 duże jajka
600 ml mleka
2 łyżki stołowe cukru
sól
60 g roztopionego masła

A do tego pyszny sos pomarańczowy:
3 łyżki cukru
sok z 1/4 cytryny
skórka z 1 pomarańczy
sok z 1 - 2 pomarańczy (nie mniej niż 1/2 szklanki)
3 łyżki masła
1 łyżka likieru pomarańczowego (polecam Cointreau)

Rozgrzać patelnię i wsypać cukier, skropić cytryną. Gdy cukier zbrązowieje dodać sok pomarańczowy i masło, a na koniec likier. Układać naleśniki na patelni i zwijać w trójkąty. Sos wystarczy na 4-5 naleśników.
Smacznego!

4 komentarze:

  1. Te naleśniki są przepyszne :) Zrobiłam je po raz pierwszy całkiem niedawno i zakochałam się w ich smaku. Żałuję, że tak długo zwlekałam z wypróbowaniem tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak smak jest jedyny w swoim rodzaju!;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rany, jak ja uwielbiam te naleśniki, proste a doskonałe:)

    OdpowiedzUsuń